مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي

رویا نت

مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي

مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي۲۱ شهريور ۱۴۰۱
 در كسب و كار
 ۰

تكنيك فروش و بازاريابي چيست؟
 
WhatsappTelegramLinkedin
 
 
امروزه عموم مردم با مفهوم «فروش و بازاريابي» آشنايي دارند. اما عده كمي از نحوه بكارگيري و روش هاي صحيح آن براي افزايش فروش خود مطلع هستند. در گذشته، نحوه فروش و رشد كسب و كارها امري ساده تلقي مي شد، اما در جهان امروزي كه تكنيك هاي بسياري براي رشد تجارت ها در دسترس قرار دارد، آشنايي با انواع تكنيك هاي فروش و بازاريابي امري ضروري براي صاحبان مشاغل گوناگون تلقي مي شود. بازاريابي و فروش، معمولا دو محرك اصلي هر كسب و كاري محسوب مي شوند و بدون استراتژي مناسب براي هر كدام، رشد تجارت ها امري دشوار خواهد بود. تكنيك فروش و بازاريابي، به مجموعه اقداماتي اطلاق دارد كه تبديل مخاطبان هر شغل به مشتري نهايي را موجب مي شود. از همين روي، در ادامه اين مقاله از پي فا، ليست تكنيك هاي فروش و بازاريابي قرار گرفته است كه به گسترش كسب و كار هاي مختلف كمك شاياني مي نمايد.

تكنيك فروش و بازاريابي چيست؟
مهم ترين تكنيك هاي فروش و بازاريابي
بدون يك استراتژي صحيح بازاريابي، ممكن است تمام برنامه ريزي هاي شما براي گسترش كسب كارتان بيهوده باشد. اما تكنيك فروش چيست؟ تكنيك بازاريابي و فروش به استراتژي هايي گفته مي شود كه براي دستيابي به اهداف كليدي يك سازمان به كار گرفته مي شود و آينده آن را تضمين مي كند. نكته حائز اهميت اين است كه، بيش از هزاران تكنيك بازاريابي گوناگون وجود دارد. بنابراين انتخاب بهترين و به روز ترين استراتژي هاي فروش، مي تواند چندين مرحله فروشندگان را رو به جلو سوق دهد. از همين روي، در ادامه اين مقاله، جديد ترين روش هاي بازاريابي را معرفي كرده و ليست تكنيك هاي فروش كه براي هر كسب و كاري مفيد واقع شود را آماده كرده ايم.

ليست تكنيك هاي فروش
مهم نيست كسب و كار شما نوپا است يا داراي يك سازمان بزرگ خدماتي هستيد، تجارت هميشه نيازمند يك ليست به روز و حرفه اي از تكنيك هاي جديد و كاربردي فروش است، تا محصولات يا خدمات آن توسط مشتري هاي بيشتري ديده شود. از همين روي پيش از هر چيزي، ليستي دقيق از استراتژي هاي خود براي ارائه محصولات يا خدمات كسب و كارتان تهيه كنيد. براي اين كار، شما نيازمند يك برنامه دقيق براي تبليغات، نحوه ارتباط گرفتن با مشتري ها، تشويق مشتري و جذب مشتري هاي وفادار هستيد كه روش هاي زير، به دستيابي اين اهداف كمك مي كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با فروش و بازاريابي مي توانيد مقاله ي افيليت ماركتينگ، تست A/B و افزايش فروش در اينستاگرام را مطالعه نماييد.

نياز مشتري را درك كنيد
ممكن است شما فكر كنيد كه نياز مشتري را مي شناسيد و دقيقا مي دانيد كه هر مشتري چه محصول يا خدماتي را انتخاب مي كند. اما بايد بگوييم، حتي اگر شما از يك صنف مشخص برخوردار باشيد، ممكن است درك درستي از نياز مشتري نداشته باشيد. در برخي موارد شناخت مشتري مي تواند پيچيده باشد، زيرا ممكن است حتي خود مشتري نيز دقيقا مطمئن نباشد كه چه محصول و خدماتي را نياز دارد و يا در رابطه با نياز خود اطلاعات مفيدي نداشته باشد.

تاثير معجزه آساي تبليغات را دست كم نگيريد
تبليغات يكي از موثر ترين روش هاي فروش محسوب مي شود. زيرا از طريق تبليغات گوناگون، شما مي توانيد كسب و كار خود را در معرض ديد افراد بيشتري قرار داده و در نهايت جذب مصرف كننده بيشتري نيز داشته باشيد. بنابراين انتخاب تبليغات مناسب براي كسب و كارتان، از اصلي ترين استراتژي هاي بازاريابي به شمار مي رود. چند نمونه از بهترين روش هاي تبليغات كه براي هر كسب و كاري مي تواند مفيد واقع شود، به شرح زير است:

 تبليغات بيلبوردي
 تبليغات در فضاي اينترنت و شبكه هاي اجتماعي
 تبليغات چاپي
 استفاده از تيم فروش براي بازاريابي تلفني و يا حضوري
از علم روانشناسي در فروش استفاده كنيد
روانشناسي يكي از قدرتمند ترين علم هاي جهان است كه مي توان از تاثيرات آن در تمامي صنايع بهره مند شد. علم روانشناسي در فروش، به مجموعه اقداماتي اشاره دارد كه درك بهتر مشتري، پرسش هاي صحيح و به موقع، شناخت نياز مشتري و بازي با ذهن مشتري را شامل مي شود. اگر شما دقيقا كسب و كار خود را بشناسيد، مي توانيد به خوبي مشتري هاي هدف را شناسايي كرده و محصول يا خدمات خود را به آن ها ارائه دهيد. روانشناسي فروش مستلزم آموزش است. شما بايد دقيقا بدانيد هدف مشتري از هم صحبتي با شما چيست و چگونه مي توانيد هر مشتري را به سمت استفاده از محصولات يا خدمات خود سوق دهيد. مهم ترين اصل در روانشناسي فروش، نشان دادن مورد اعتماد بودن كسب و كار و جذابيت براي مشتري است. اما با اين حال روانشناسي فروش يك مبحث گسترده است كه نياز به آموزش و تمرين هاي بسيار دارد.

از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد
امروزه يكي از پر قدرت ترين و پر مخاطب ترين ابزار هاي جهان را مي توان شبكه هاي اجتماعي معرفي كرد. بستر هايي مانند گوگل، اينستاگرام، تلگرام، يوتيوب، لينكدين و… از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي روز دنيا محسوب مي شوند كه از كاربران جهاني برخوردار هستند. در نتيجه قرار گرفتن كسب و كار شما در بستر اينترنت و يا تبليغ آن در شبكه هاي اجتماعي مجازي، برابر است با ديده شدن توسط ميليون ها كاربر از نقاط گوناگون جهان. اگر از مغازه، سازمان يا حتي كمپاني هاي بزرگ برخوردار هستيد، مي توانيد تنها با ساخت يك وب سايت در گوگل يا ساخت اكانت در ساير شبكه هاي اجتماعي مجازي، فروشگاه آنلاين خود را راه اندازي كرده و فروش خود را چند برابر كنيد. برخي از بهترين راه هاي تبليغات در فضاي مجازي، به شرح زيرهستند:

 ساخت وب سايت در گوگل
 تبليغات بنري آنلاين
 تبليغات موبايلي و نصب اپليكيشن
 تبليغات در شبكه اجتماعي هاي
 تبليغات ايميلي
 رپورتاژ يا آگهي
همچنين استفاده از كسب و كار هاي اينترنتي و تبليغ محصولات و خدمات بر بستر اينترنت، نه تنها فروش شما را افزايش مي دهد، بلكه راهي آسان را در اختيار شما قرار مي دهد. زيرا در فروش آنلاين، صاحبان شغل مي توانند با استفاده از يك درگاه پرداخت امن، پروسه پرداخت مشتري ها را بهبود و سرعت بخشيده و در نهايت فروش بيشتري را به ارمغان بياورند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/29 ساعت: ۱۰ توسط:royanet :